Debat

Forårsfestival – et potpourri af farver, fest og fællesskaber

KLUMME - Fredag den 8. maj samles Københavns Universitet til Forårsfestival. Studenterrådet, Studenterhuset og KU er værter for festen - og den må man altså ikke må gå glip af, det ved ugens klummeskribent fra Studenterrådet.

Lad mig starte med at fortælle en lille hemmelighed, som jeg ikke engang tør sige højt på kontoret på Studenterrådet: Jeg var ikke med til Forårsfestivalen sidste går. Du synes sikkert ikke, at det er den mest saftige eller hovedrystende hemmelighed, men her på kontoret, er det lig med social eksklusion. Det er der flere grunde til.

Den mest åbenlyse grund er, at Studenterrådet er medarrangør, og at det ikke ser så godt ud, at en fra den politiske ledelse ikke har deltaget i en af vores største satsninger.

Men sandheden er, at jeg var midt i eksamensperioden, og udsigten til fire timers skriftlig eksamen på Peter Bangs Vej i obligationsret betød, at mens resten af universitetet festede, sad jeg på læsesal og svedte over Gomard. En beslutning jeg senere har fortrudt mange gange!

Her kan du møde dem, der springer ting i luften

For Forårsfestivalen er noget helt særligt. Det er stedet, hvor man kan møde dem, der bruger det meste af deres tid på at forstå sorte huller eller at springe ting i luften eller at forstå mennesker – eller bare at nørde et sprog, der måske, måske ikke er uddødt. Det er der, hvor man kan møde sin forelæser i baren og spørge, hvordan det var at arbejde for Kammeren, eller hvordan det nu lige var, man skulle forstå sidste forelæsning.

Forårsfestivalen er en potpourri af farver, fag og fællesskaber. Og det er alle dele af vores fantastiske universitet, der fejrer det.

Foruden det vilde line-up senere på aftenen – jeg glæder mig personligt helt vildt meget til at skrige med på Love goes on for ever med Loveshop – glæder jeg mig til i løbet af dagen at opleve alt det, mit eget studie ikke kan.

Jeg glæder mig til at opleve Creativity Clash, som er en eksplosion af musik, lyrik, videnskab, og hvordan det spiller sammen med kreativitet med Pede B og Thomas Buttenschöen.

Jeg glæder mig – for det er langt væk fra min hverdag på jura, med forvaltningsloven og Karnov – og jeg glæder mig til at opleve det!

uni-avis@adm.ku.dk