KU’s Forårsfestival: Derfor skal du med

FESTIVALSTEMNING - KU’s Forårsfestival løber af stablen fredag den 8. maj. Vi har talt med fem studerende og en enkelt lektor for at høre, hvad de glæder sig mest til.

Musik, kolde øl, kulørte lamper og god stemning danner rammen, når Københavns Universitet for andet år i træk afholder forårsfestival for alle KU-studerende og ansatte i Universitetsparken på Nørrebro.

Men hvad glæder KU-publikummet sig mest til? Vi har spurgt seks kommende festivaldeltagere.

Christian Bomholt, historiestuderende

Hvad ser du mest frem til ved festivalen?
Jeg ser frem til at drikke kolde fadøl i 32 graders varme. Please Jesus, hear my prayer. Og til at møde folk fra studier, jeg ellers aldrig ville møde.

Synes du, der burde være flere arrangementer som Forårsfestivalen på KU?
Hvis ikke Forårsfestivalen formår at samle universitetets studerende på tværs af fakulteter og fag inden for et par år, burde andre initiativer også komme på banen. Jeg har altid savnet en smule af det sammenhold, som man blandt andet ser på Aarhus Universitet. Undtagen juristerne, de må gerne blive væk.

Skal du være vild?
Hvis jeg ikke er nøgen, har jeg jo ikke været til festival.

Daniel Jaakkola, jurastuderende

Har du før deltaget i KU’s Forårsfestival?
Ja, jeg optrådte sammen med Københavns Universitets funky big band sidste år.

Sherzandum.

Bente Kristensen, tyskstuderende

Hvorfor deltager du til Forårsfestivalen?
Fordi jeg er sikker på, at det bliver en festlig dag. Og det er naturligvis også vigtigt med et afbræk fra eksamensskrivningen!

Hvilken kunstner ser du mest frem til?
Jeg glæder mig absolut mest til Stine Bramsen.

Hvem skal du følges med?
Jeg skal af sted med en masse dejlige studiekammerater.

Mathias Freund, antropologistuderende

Hvad ser du mest frem til ved festivalen?
Jeg håber, at man kan mærke en stærk fællesskabsfølelse på tværs af alle studieretninger – lige fra litteraturhistorie til nanoscience. Det kunne være mega sjovt at opleve, at folk skåler og danser med hinanden i et stort forestillet fællesskab.

Hvorfor deltager du?
I høj grad fordi jeg ikke har deltaget før, og fordi det lyder som noget man burde prøve, hvis man studerer på KU.

Stephanie Kim Löbl, ekstern lektor på Institut for Engelsk, Germansk og Romansk

Hvorfor deltager du?
Jeg synes, det er et enormt fedt initiativ og en rigtig god mulighed for at studerende, undervisere og ansatte kan lære hinanden at kende under mere uformelle omstændigheder.

Hvilken kunstner ser du mest frem til?
Jeg synes, der er kommet nogle gode navne på programmet i år. Jeg skal da helt klart se When Saints Go Machine og danse til Stine Bramsen.

Iben Riishede, medicinstuderende

Hvad glæder du dig mest til?
At være sammen med mine ‘kollegaer’ fra medicinerrevyen og til at se de andre revyers bidrag. Og selvfølgelig til at høre en masse god musik.

uni-avis@adm.ku.dk