Videnskab

Videnskab.dk kårer årets danske forskningsresultat

PRISDYST - Byd ind med den nyeste danske forskning, der har skubbet til taget.

Vores venner på videnskab.dk indkalder nomineringer til årets bedste danske forskningsfund. Alle kan deltage med begrundede indstillinger, der bare skal ramme redaktionen senest den 3. november.

Redaktionen snævrer feltet af nominerede ind til ti kandidater efter at have rådslået med uafhængige forskerkilder, og så er det op til læserne at stemme om, hvem der skal vinde. Af faktaboksen til højre fremgår det, at Københavns Universitet er løbet med sejren de sidste par år.

Prisoverrækkelsen finder sted i december 2014.

Indstillingskriterier

/ Forskning fra alle fagområder kan indstilles.

/ Resultaterne skal enten skubbe til vores forståelse af verden eller på afgørende vis pege mod nye måder at gøre tingene på eller have en åbenlys nytteværdi for samfundet.

/ Der skal være tale om et (næsten) afsluttet projekt, så der foreligger resultater i form af en artikel i et videnskabeligt tidsskrift, et patent eller – for humanioras eller samfundsvidenskabs vedkommende – en velunderbygget færdig fortolkning eller tese.

/ Både enkeltpersoner og forskningsgrupper kan indstilles. Hvis forskningen er en del af et stort internationalt projekt, skal det danske bidrag stå centralt.

Læs mere her

gbg@adm.ku.dk