Ny blog om den svære overgang fra studie til job

SNEAK A PEEK - Læs med, når nyuddannede KU-kandidater blogger om deres første fuldtidsjob.

På SCIENCE har de taget initiativ til bloggen Sneak a Peek, hvor nyslåede alumner skriver om deres nye hverdag på arbejdsmarkedet.

Seks naturvidenskabelige kandidater skriver om deres vej fra uddannelse til job, om hverdagen som færdiguddannet, og om den tvivl, som de deler. Mange vil kunne spejle sig i de nyuddannedes overvejelser og oplevelser, så det er tanken, at studerende ved alle fakulteter kan læse med.

Bloggernes historier er vældig forskellige, nogle er gået til jobsamtaler sideløbende med specialeskrivningen og er gledet direkte fra studie- til arbejdslivet. For andre har vejen være mere snirklet, men de er alle lykkedes med at finde gode job. En fik jobbet bare to uger før dagpengene slap op.

Bloggen, der gik i luften i begyndelsen af oktober, vil løbende udvide med nye indlæg, og det er muligt at stille spørgsmål direkte til alumnerne.

gbg@adm.ku.dk