Her er der stadig ledige pladser på Københavns Universitet

OPTAG – Kom du ikke ind på drømmeuddannelsen? Fortvivl ikke. KU har et lille, men bredt miks af uddannelser med ledige pladser, du kan nå at søge. Deadline er 11. august.

Studerende, der er blevet afvist på deres foretrukne studie ved Københavns Universitet (KU), kan nu selv se de uddannelser, der har ledige studiepladser tilbage.

KU har lavet en liste på universitetets hjemmeside med de 10 uddannelser, der har ledige pladser og med de 14, der har ledige standbypladser.

Kun få dage at søge i

Det kræver dog, at de studerende rubber neglene med at få udfyldt et nyt ansøgningsskema, som de skal nå at aflevere til KU senest 11. august klokken 12, hvad angår både ledige pladser og ledige standbypladser.

Det er et bredt mix af forskellige uddannelser på de seks fakulteter ved KU, der står på listen.

Så hvis man er lidt smidig med hensyn til valg af sit studie, kan man alligevel nå at trykke rektor i hånden til immatrikulationsfesten den 2. september, som er den officielle velkomst for de nye studerende.

I skrivende stund har følgende 10 fag ledige pladser:
– Fransk sprog og kultur
– Informationsvidenskab og kulturformidling
– Musikvidenskab
– It og sundhed
– Fødevarer og ernæring
– Geografi og geoinformatik
– Geologi-geoscience
– Jordbrugsøkonomi
– Kemi
– Naturressourcer

Tjek dog oversigten på KU’s side for at se, om de stadig er ledige. Her finder du også en vejledning i, hvordan du skal søge.

Artikel er opdateret onsdag 3. august kl. 8.45. Ved en fejl stod der, at ansøgningsfristen til ledige standbypladser var 16. august. Den rigtige dato er den 11. august.

anfj@adm.ku.dk