KU-valget er i gang: Her skal du stemme

UNIVALG15 – 40.000 studerende og 10.000 ansatte skal i denne uge vælge repræsentanter til bestyrelsen og KUs øvrige råd og nævn. Få linket til afstemningen her.

Årets KU-valg er skudt i gang.

Frem til 27. november klokken 15 skal de studerende og ansatte på Københavns Universitet sætte kryds ved deres favoritkandidat til KU’s højeste organ, bestyrelsen. De skal også vælge repræsentanter til fakulteternes Akademiske Råd, til studienævnene og institutrådene.

KLIK HER FOR AT GÅ DIREKTE TIL AFSTEMNINGEN (kræver KU-login).

Tag valgtesten

Der er kampvalg om alle de ledige pladser til bestyrelsen.

Tag Uniavisens valgtest og find ud af, hvilken kandidat, du er mest enig med. Valgtesten er dog kun vejledende og giver dig ikke fuldt indblik i kandidaternes valgprogram. Besøg derfor også kandidaternes profilsider på Uniavisens valgsite og læs om deres mærkesager. På valgsitet finder du også debatindlæg fra flere af kandidaterne.

Endelig kan du også læse mere dybdegående interview med alle spidskandidater. Herunder finder du links til alle spidskandidaternes profilsider og interview.

TAP’ernes valg

Tre spidskandidater hos det teknisk administrative personale (TAP) kæmper om ét ledigt sæde. Kandidaterne er:

Joan Lykkeaa for TAP listen. Læs Uniavisens kandidat-interview med Joan her.

Signe Møller Johansen for TAP Fælleslisten. Læs Uniavisens kandidat-interview med Signe her.

Anne Nordentoft. Læs Uniavisens kandidat-interview med Anne her.

VIP’ernes valg

Hos de videnskabeligt ansatte (VIP) kæmper fire spidskandidater fra to lister om begge VIP-sæder i bestyrelsen. Det har vagt opsigt, at siddende bestyrelsesmedlem Anja C. Andersens liste Et stærkt KU bliver udfordret af listen Forskning og uddannelse med Eske Willerslev i spidsen.

De fire spidskandidater er:

Anja C. Andersen og Peter Harder for Et stærkt KU. Læs Uniavisens kandidat-interview med Anja og Peter her.

Eske Willerslev og Dorthe Dahl-Jensen for Forskning og uddannelse. Læs Uniavisens kandidat-interview med Eske og Dorthe her.

De studerendes valg

Den éne af de studerendes to pladser er på valg, og her konkurrerer Studenterrådets nuværende formand mod repræsentanter fra Konservative Studerende og Frit Forum.

Kandidaterne er:

Mikkel Skjoldager og Anna Aagaard Andersen for Frit Forum. Læs Uniavisens kandidat-interview med Jakob og Anna her.

Alexander Thorvaldsen for Studenterrådet. Læs Uniavisens kandidat-interview med Alexander her.

Esben Ø. Eriksen for Konservative Studerende. Læs Uniavisens kandidat-interview med Esben her.

Hvad skal jeg ellers stemme til?

Bestyrelsen er ikke det eneste organ, du skal stemme til ved KU-valget. Få overblik over, hvilke valg, du skal afgive din stemme til, på KUnet.

Dennis.christiansen@adm.ku.dk