KU-valget er i gang

UNIVALG14 – 40.000 skal i denne uge vælge repræsentanter til bestyrelsen og KUs øvrige råd og nævn. Få linket til afstemningen her.

Her stemmer du

KU-valget 2014 er skudt i gang. Frem til fredag den 28. november skal de studerende på Københavns Universitet sætte kryds ved deres favoritkandidat til KUs højeste organ, bestyrelsen. De skal også vælge repræsentanter til fakulteternes Akademiske Råd, til studienævne og institutrådene.

Stem her! Stem her! Stem her! Stem her! Stem her! Stem her! Stem her! Stem her! Stem her! Stem her! Stem her! Stem her! Stem her! Stem her! Stem her! Stem her! Stem her! Stem her! Stem her! Stem her! Stem her! (kræver login)

Tag valgtesten – og mød kandidaterne

Har du ikke besluttet, hvem du skal stemme på?

Uniavisens valgsite kan du møde kandidater til de mange valg, tjekker deres profiler og læse om deres mærkesager.

Du kan også tage valgtesten og se, hvilke af kandidaterne til bestyrelsen, du er mest enig med.

Hvad skal jeg stemme til?

KU-valget består af flere undervalg. Du kan se, hvilke valg, du skal stemme til, på valgsitet på KUnet.

Men vi kan da godt give et lille overblik:

Alle studerende skal stemme til bestyrelsesvalget.

Mød de tre spidskandidater:

Konservative Studerendes spidskandidat Svend Erik Garbus vil skabe fantastiske campusmiljøer.

Frit Forums spidskandidat Anne Marie Krogsgaard Andersen vil have mere feedback på opgaver og bedre underviserkontakt.

Studenterrådets spidskandidat Søren Axel Petersen vil sætte fokus på didaktikken.

Næsten alle studerende skal stemme til de akademiske råd på deres fakultet – på nær på Teologi, hvor valget til akademisk råd er blevet afgjort ved et såkaldt ’fredsvalg’ (dvs. at der kun er opstillet det antal kandidater, der skal bruges i det akademiske råd).

Og endelig er der kampvalg til følgende studienævn og institutråd (så går du på de pågældende institutter, skal du højest sandsynligt også sætte et kryds her):

Studienævn for Antropologi
Studienævn for Geovidenskaber og Planlægning – Geografi og geoinformatik
Studienævn for Institut for Medier, Erkendelse og Formidling – Retorik
Studienævn for Institut for Medier, Erkendelse og Formidling – Pædagogik
Studienævn for IVA
Studienævn for Juridisk Bach. – studerende
Studienævn for Juridisk Kand. – studerende
Studienævn for Naturressourcer og Miljø – Agriculture
Studienævn for Naturressourcer og Miljø – Forest and Nature Management/Jordbrugsøkonomi
Studienævn for Statskundskab
Studienævn for Teologi
Studienævn for Økonomi
Institutråd på Antropologi
Institutråd på Biologisk Institut
Retsmedicinsk Institutråd

Valgene til de øvrige studienævn og institutråd samt til ph.d.-udvalgene er allerede afgjort ved enten fredsvalg – eller også er valghandlingen bortfaldet, fordi ingen kandidater stillede op.

Dennis.christiansen@adm.ku.dk