Seneste news

Arbejdsmiljø

Dekan: Der skal arbejdes »seriøst og dedikeret« med arbejdsmiljøet på Statens Naturhistoriske Museum

Ekstraordinær handlingsplan iværksat på Statens Naturhistoriske Museum efter historier om giftigt arbejdsmiljø.

Tidligere postdoc på SNM: Museumsdirektøren misbrugte sin magt

Når Paige Madison kigger tilbage på sin tid som postdoc på Statens Naturhistoriske Museum er det med en følelse af at være blevet både gaslightet, holdt nede og udsat for micromanagement. Hun klagede til dekanen, men blev affejet. Her fortæller hun sin historie.

Mange kvindelige forskere overvejer at forlade Københavns Universitet

Tre ud af fire kvindelige forskere overvejer at søge væk. Det er især konkurrencen om forskningsbevillinger, der får dem til at overveje deres fremtid på KU. Prorektor David Dreyer Lassen anerkender, at universitetet på nogle måder er en »umoden sektor«.

Studieliv

Studerende har på få år mistet 1.400 kroner i budgettet: »Det er et tal, der kan mærkes og gør ondt«

En ny rapport fra Finans Danmark tegner et dystert billede af unges økonomi, og det går i stigende grad ud over livskvaliteten. Uniavisen har talt med en forbrugerøkonom, som deler ud af gode råd, så du kan holde dit SU-budget.

Debat

Opsang til studerende: Få en mening, deltag og sæt foden i klemme hos dem, der har indflydelse

»Studerende er selv skyld i mange af deres problemer, fordi de er for dårlige til at organisere sig, engagere sig og generelt bare det, at mene noget om noget. Så her kommer en opsang til mine medstuderende,« skriver dagens debattør.

Skriv dig op til vores nyhedsbrev

Lige her
Seneste debat