Seneste news

Skriv dig op til vores nyhedsbrev

Lige her
Seneste debat

Debat

Nye studerende har aldrig haft mere brug for at føle sig velkomne i København

»I Københavns Kommune vil vi gerne åbne byen bedre op for nye studerende. Vi håber, det kan være en lille brik til at forebygge ensomhed og bekæmpe rodløshed,« skriver dagens debattør.

Debat

Mette Frederiksen er ikke de unges statsminister

»Når regeringen fjerner det sjette SU-år, stiger de unges gæld, og deres livskvalitet falder,« skriver dagens debattør.

Debat

Siden den første dag jeg satte mine fødder på KU, har jeg følt mig forkert

»Du elsker mig, far, men din generation har ingen anelse om, hvad I forlanger af os, når I siger, vi skal gå på universitetet,« skriver dagens debattør i dette åbne brev til sin far.

Debat

KU skal også klimahandle på internettet

Brad Pitt er virkelig 60 år gammel. Og hvis du lige har googlet det for at være sikker, så burde du – ligesom resten af KU – skifte søgemaskine, mener dagens debattør.

Debat

Djøf: Loven hjælper ikke studerende godt nok i sager om sexisme og krænkelser

»En studerende er i dag dårligere stillet, hvis vedkommende bliver udsat for seksuel chikane på deres uddannelsessted end i deres studiejob. Sådan bør det naturligvis ikke være, derfor foreslår vi i Djøf en ændring af undervisningsmiljøloven,« skriver dagens debattører.