Seneste news

Arbejdsmiljø

KU afskediger 190 administrative medarbejdere i uge 45

Administrationsreformen betyder et farvel til cirka 380 TAP-ansatte. Den første halvdel bliver afskediget i efteråret 2024. Den næste fase bliver en gradvis reduktion af de resterende 190 administrative årsværk frem mod slutningen af 2027.

Kultur

Marina Abramović til studerende på Søndre Campus: »I jeres alder troede jeg, jeg havde al tid i verden. Men det er bullshit«

19. april modtager Marina Abramović Danmarks største kulturpris i Festsalen på Frue Plads. Dagen før gæstede hun IKK, hvor hun fik 300 mennesker til at synge efter en pivåben snak om kreativitet, fejl, liv og død.

Uddannelse

Statskundskab forsvarer sig mod beskyldning om »woke indoktrinering«

En studerende kritiserer en forelæsning i international politik for at indeholde »kønspropaganda«. Kønsstudier og queerteori er etableret forskning og derfor en del af pensum, svarer underviser og institutleder.

Debat

Dyrk løbeterapi til lyden af Oppenheimer

»Må jeg til alle vrede medstuderende – og vrede medmennesker i al almindelighed – anbefale løbeturen som den perfekte kur? Gerne tilsat soundtracket fra filmen Oppenheimer,« skriver dagens debattør.

Studieliv

Studerende om ny SU-reform: Dybt latterligt, at man indfører nye regler med tilbagevirkende kraft

Studerende, der ikke har gennemført deres bacheloruddannelse på normeret tid, vil mangle SU i slutningen af deres kandidat. Uniavisen har mødt to studerende, der bliver ramt af SU-reformen.

Skriv dig op til vores nyhedsbrev

Lige her
Seneste debat