Seneste news

Studieliv

Her er et overlevelseskursus en obligatorisk del af udvekslingsstudiet

Studerende på universitetet på Svalbard skal have et ugelangt sikkerhedskursus i blandt andet riffelskydning, fordi de deler område med isbjørne. Vi har mødt to KU-studerende tæt på Nordpolen, der siger 'suverænt' og 'absurd smukt' om deres oplevelser.

Videnskab

KU slår rekord: Fem forskere hiver prestigefulde EU-bevillinger hjem

Fem KU-topforskere modtager ERC Advanced Grants-bevillinger i 2024. Det er ny dansk rekord. En bevilling er på knap 20 millioner kroner til fem års fri forskning.

Campus

Klage over kønsopdelt bederum på KU får rektor til at skride ind: Vi skal forblive fri for religiøse påvirkninger

Et kønsopdelt bederum og en ramadanmiddag med koranrecitation hører ikke til på en offentlig uddannelsesinstitution som Københavns Universitet, mener Dansk Folkepartis Mikkel Bjørn. Rektor er enig og kræver ændringer.

Studerende til ledelsen: I bliver ved med at svigte klimaet

»Det er ikke kun på Christiansborg, at de kan lave syltekrukker til klimapolitik. Det kan de i den grad også på KU,« skriver dagens debattører.

Bevar administrationen på institutterne

En ny underskriftsindsamling vil forsøge at bremse oprettelsen af centraliserede servicecentre som en konsekvens af den forestående administrationsreform. Uniavisen bringer her intitiativtagernes appel.

Skriv dig op til vores nyhedsbrev

Lige her
Seneste debat