Gastronomisk Legestue underholdt hundredevis på Roskilde Festival

MADLEG - KU-studerende fra fødevarevidenskab lavede madshow for over 500 nysgerrige Roskilde Festival-gæster.

Studerende fra gruppen Gastronomisk Legestue serverede under Roskilde Festival mærkelige retter for flere hundrede festivalgæster, som glædeligt kastede sig over de utraditionelle ingredienser.

De seks studerende bag madshowet på Roskilde Festival – Nikolaj Metz Jansen, Mads Haldrup Holst, Emilie Urban Sloth, Emil Rokkjær Christensen, Daniel Martin Munk og Anna Marott Nielsen – læser alle fødevarevidenskab på Københavns Universitet og havde i ugerne op til festivalen forberedt diverse eksperimenterende retter, som de på festivalens sidste festdag, lørdag den 4. juli, præsenterede over to omgange for over 500 festivalgæster.

Baconmarmelade og flydende nitrogen

Allerede efter første show begyndte det at knibe med plastikskeer til smagsprøver, fordi mere end dobbelt så mange som forventet var kommet forbi.

Festivalgæsterne kunne blandt andet anrette sig en bananpandekage med baconmarmelade og tomatmarmelade eller en skaldyrskage toppet med friterede nudler, dehydrerede agurker, agurkeskum og en rygeostcreme med fiskeben.

Gæsterne kastede sig også legesygt over geleen, som man – hvis man var rolig nok på hånden – kunne lave en fin, rød sfære af.

Derudover serverede Gastronomisk Legestue en candyfloss lavet på krystalliserede rødbeder samt hindbær-chili-is og limemarengs frosset med flydende nitrogen på festivalpladsen.

Se billeder fra Gastronomisk Legestues madshow på Roskilde Festival lige her:

lene.munk-petersen@adm.ku.dk