Universitetet skal ikke være en kampplads for den yderste venstrefløj

KLUMME - Konservative Studerende er modstandere af den planlagte blokade af dele af KUA. Trods de antidemokratiske kræfter, lyder opfordringen til de ansatte og studerende.

Onsdag d. 19. november blokeres dele af KUA i en såkaldt ”sympatiaktion” med de studerende på universitetet.

Organisationen bag hedder: ”Et andet universitet”.

LÆS Blokade i vente i protest mod reformer, KU-ledelse og studenterpolitikere

De studerende på KUA har ikke selv bedt om, at deres campus skal være en kampplads. De har ikke bedt om, at deres institutter skal blokeres af fremmede.

Konservative Studerende på Københavns Universitet støtter de studerende på KUA, hvis studiearbejde eller undervisning bliver saboteret eller forhindret. Konservative Studerende opfordrer universitetet til at sikre ro på campus og ikke mindst gennemføre undervisningen.

Støttes af fåtal

”Et andet universitet” er et fænomen fra den yderste aktivistiske venstrefløj. De støttes heldigvis kun af et fåtal. Deres demonstration på KUA har på nuværende tidspunkt kun ca. 45 tilmeldte.

En personlighed blandt de tilmeldte til demonstrationen er kendt for at udtale, at nedrivning af valgplakater er et demokratisk virkemiddel. Samme person er gammel BZ’er og har en dom for vold mod en politibetjent.

Konservative Studerende mener ikke, at KU skal være en politisk kampplads for antidemokrater, og når personer, som deltager i aktionen tidligere har ytret, at de vil yde modstand til de fjernes, så er der grund til bekymring.

Modstander af blokader

Hos Konservative Studerende er vi til enhver tid mod blokade af studerendes undervisning, hvad enten det er ”Et andet Universitet”, Studenterrådet eller andre som benytter sig af denne metode.

Fremdriftsreformen og dimensioneringsforslaget er en bunden opgave fra Ministeriet og Folketinget. Lige meget hvor meget man kan være imod reformerne, retfærdiggør det ikke de anvendte midler. ”Et andet universitet” burde bruge deres kræfter hos politikerne frem for at sabotere studerendes undervisning.

Konservative Studerende opfordrer derfor KU’s ansatte og studerende på KUA til at trodse disse antidemokratiske kræfter.