Debat

Jobopslag - bliv den nye Ralf

DEBAT - Er du til guldkæder, hofbal og milliardbudgetter? Så søger Københavns Universitet ny rektor!

Københavns Universitet er med sit halve årtusind på bagen en helt central samfundsinstitution, der med sine 40.000 studerende løfter en af de vigtigste opgaver i Danmark: uddannelse. Københavns Universitet er midt i en udvikling hen imod at tilbyde verdens bedste uddannelser. De gode resultater opstår netop, når ledelsen lytter til dem, der er flest: de studerende.

Ledelsen skal lytte til hverdagens eksperter, som da KU gik forrest og indførte et minimumstimetal på bacheloren efter krav fra studerende.

Vi søger:

Vi søger en leder, der tør prioritere kvalitet i kerneopgaven, en leder der tør sætte uddannelse højest på dagsordenen. Der er langt igen før Københavns Universitet udbyder undervisning af den standard og kvalitet, som vi godt kunne tænke os. Mange oplever:

• For lidt undervisning

• Ensartede og uinspirerede kæmpeforelæsninger

• Mangel på kontakt til undervisere

Dette giver ikke plads til at udfordre videnskaben og bringe nye tanker i spil. Der er derfor akut behov for, at en ny rektor sætter fokus på, hvordan kvaliteten af den uddannelse Københavns Universitet udbyder, udvikles.

Et godt første skridt kunne være også at indføre et minimumstimetal på kandidaten for at sikre nogle gode rammer for at udvikle undervisningen. Kan du se dig selv som leder af denne proces? Så kan du være den rektor, vi studerende leder efter.

Ansøgere bedes sende en motiveret ansøgning og som supplement udarbejde et bud på Københavns Universitets udvikling i de kommende år. Ansøgningen skal sendes til rektor@srku.dk inden 18. januar 2013 kl. 12.

Københavns Universitet har i 2012 en omsætning på godt 7,9 milliarder kroner, flere end 39.000 studerende og 9.000 ansatte.

Flere oplysninger om Københavns Universitet og de studerendes politik for stedets videre udvikling kan findes på www.srku.dk. Jobopslaget kan læses i sin originale form i pdf’en nedenfor.