Derfor gav vi ministeren en hat …

SYNSPUNKT - Studerende fra RUC og Københavs Universitet overrakte onsdag 27. april videnskabsminister Charlotte Sahl-Madsen en stor hat.

Budskabet lød: »Ingen brugerbetaling op af hatten, Madsen.«

EU’s 2020-plan står til forhandling, og de studerende ønsker at opfordre Videnskabsministeren til at få skrevet brugerbetaling ud af planen.

Ingen overraskelser, please

Charlotte Sahl Madsen har i forvejen afvist brugerbetaling som finansieringskilde på uddannelse, og med den store hat opfordres hun således til at fortsætte sit arbejde imod brugerbetaling på EU-plan og IKKE hive noget nyt op af hatten.

Studerende i hele Europa står i dag sammen om initiativet ’Joint Day of Action’, der er en opfordring til politikerne om at være helhedsorienterede i behandlingen af ’European Commission Communication: Modernisation Agenda for Higher Education 2011.’

I Danmark har de studerende valgt at have fokus på brugerbetaling.