Vis os dit værste undervisningslokale

DE VÆRSTE - Når der er fuldt hus, tages alle lokaler i brug. På Kommunehospitalet er et iskoldt obduktionslokale omdannet til auditorium.

Skotøjsæsken, tørreloftet, klosettet. Vi ved, de findes derude – de langt fra undervisningsegnede lokaler med de afslørende øgenavne.

Vis os dit værste lokale på instagram – brug hashtagget #kbhuni – eller smid en beskrivelse af pragteksemplaret her i kommentarfeltet.

Vi lægger ud med:

Frostboksen

Hvis tanken om en forelæsning i CSS’ 18.01.11 giver dig kuldegysninger og gåsehud, er det ikke så mærkværdigt. Det vinduesløse kælderauditorium var eftersigende det gamle Kommunehospitals obduktionslokale.

‘Frostboksens’ udluftningssystem har to indstillinger: slukket eller fuld blæs.

Sidstnævnte var sikkert praktisk, dengang lokalet blev benyttet til at partere lig, men i dag er den en kold fornøjelse, der har sikret auditoriet sit tilnavn.

Husk sweater og varme strømper.

sofie.hansen@adm.ku.dk