University Post nedlægges som selvstændigt website

BESPARELSER - Uniavisens engelske medie lukker som selvstændigt website. Dette sker for at imødegå KU’s krav om besparelser. Efter sommerferien flytter University Post over på uniavisen.dk, hvor det hovedsagligt vil levere oversatte artikler fra Uniavisen.

Nedskæringerne på Københavns Universitet får nu også konsekvenser for Universitetsavisens medier.

For at imødegå et sparekrav fra KU’s ledelse har vi valgt at lukke avisens engelsksprogede side, University Post, som et selvstændigt website efter sommerferien.

University Post har siden 2009 produceret unikt engelsksproget indhold til de internationale studerende og ansatte på Københavns Universitet. Det er denne produktionen af unikt indhold, vi ikke længere har ressourcer til at opretholde.

I stedet rykker University Post over på uniavisen.dk, hvor vi fortsat vil levere daglige engelsksprogede nyheder til de internationale ansatte og studerende på KU – nu hovedsageligt i form af oversatte artikler fra Uniavisen. Samtidig vil Uniavisens fælles redaktion inkorporere dækningen af den internationale målgruppe i avisens generelle dækning. Der vil fortsat blive udsendt et ugentligt nyhedsbrev på engelsk.

Har du spørgsmål om ændringerne på University Post, så kontakt undertegnede på dennis.christiansen@adm.ku.dk.

Dennis Christiansen
Ansvarshavende redaktør