Se vinderne i #kbhuni-konkurrencen

VINDEROPDATERINGER - Vi har kåret de fire bedste opdateringer i vores #kbhuni-konkurence, som alle bliver præmieret med en Samsung Galaxy Tab S. Se vinderbidragene her.

Over 1.000 billeder og tweets er blevet tagget med #kbhuni eller #ucph, siden vi skød vores Twitter/Instagram-konkurrence i gang den 1. august.

Nu har redaktionen kåret de fire bedste opdateringer – og favoritten var franskstuderende Laura Bech Hansens billede af russer i færd med at danse/bygge menneskelig pyramide i Kongens Have.

»Fedt,« siger hun fattet, da vi ringer til hende med den gode nyhed. »I det hele taget er det fedt, at det hele bliver samlet under et hashtag, så man kan følge med i, hvad der sker på KU.«

Laura modtager ligesom de andre vindere en tablet fra Samsung, som for hende falder på et ret tørt sted:

»Jeg skal bruge den til at tage noter. Min bærebare computer virker kun, når den er sat i oplader – og fordi der kun er et stik i hvert lokale på KUA, er det sjældent, jeg kan bruge den. Der er ret stor kamp om stikket.«

Flere vindere

Laura var også med i opløbet med en Twitteropdatering, som resulterede i en historie i Uniavisen.

De sidste tre hovedpræmier endte dog hos Instagram-brugerne dailysnow, gg_red og haracking: dailysnow for et overraskende skolestarts-selvportræt, red_gg for at vise hvor billedskønt campusliv kan være, og haracking for sin selfie med rektor Ralf Hemmingsen, som ud over at starte en ny trend på de sociale medier – Ralfies – også indfangede den høje, til tider semi-ekstatiske stemning på Frue Plads under immatrikulationen.

Se de tre billeder i galleriet under artiklen.

Hædrende omtale

Med over 1.000 opdateringer var det umuligt at præmiere alle de Instragram-billeder og tweets, der har vist spændende, overraskende, billedskønne og billedgrimme skiver KU-liv. Vi har derfor udvidet galleriet med flere af redaktionens favoritter.

Se galleriet, følg #kbhuni på Instagram og Twitter – og bliv ved med at bruge hashtagget til at dele dine oplevelser på Københavns Universitet: De sure, de sjove, de smukke, de kritisable, de fantastiske – alt!

Alle #kbhuni-opdateringer ryger direkte ind på forsiden af uniavisen.dk, og vi laver løbende historier ud fra de oplevelser, du deler.

Uni-avis@adm.ku.dk