Nyt site giver mulighed for at følge med i byggeriet af KUA3

SERVICEINFO - Hjemmeside med omfattende info om opførelsen af KUA3 kan potentielt hjælpe studerende og ansatte, som plages af overraskende gener fra byggeriet.

Studerende og ansatte på Institut for Tværkulturelle og Regionale Studier (ToRS) reagerede med irritation, da de midt i september fik at vide, at en luns af deres bygning i KUA2 skal skrælles af for at blive gjort klar til en sammenføjning med det KUA3-byggeri, der i øjeblikket er ved at blive opført på Amager.

Ombygningen koster i en periode, ud over de forventelige støj- og støvgener, 16 arbejdspladser.

Religionsvidenskabsstuderende og medlem af studienævnet og institutrådet på ToRS Bastian Friborg sagde til Universitypost.dk, at de studerende have taget for givet, at sammenbygningen af KUA2 og KUA3 var sidste led i byggeprocessen, og at han og de øvrige studerende derfor var overraskede over at skull døje med støj og rod i den travle del af semesterperioden.

LÆS OGSÅ: Students angered by sudden KUA2 construction plan.

Se KUA3 skyde op

Nu har Det Humanistiske Fakultet, der blandt andet huser ToRS, lagt en hjemmeside op, der kan gøre studerende og ansatte mere beredte på udviklingen i byggeriet på deres område.

Siden indeholder tidsplaner for KUA3-byggeriet, foruden guf til byggenørder i øvrigt som 3D-modeller og statistisk info om projektet. Desuden vil fakultetet løbende fodre hjemmesiden med billeder af byggeriet.

LINK: KUA3-hjemmesiden.

uni-avis@adm.ku.dk