Nu river de Gamle KUA ned for alvor

KUA´s gamle og udskældte beton splittes ad af tonstunge maskiner i disse dage

Siden den første uge af juli har tre kraner eller gravemaskiner på op til 30 ton arbejdet med at rive dele af Gamle ’røde’ KUA ned for at give plads til nybygningen af KUA2, fortæller Fakultetsnyt fra Humaniora.

SE billeder og læs artikel: Gamle KUA står for fald

Én gravemaskine hærger en bygning ud mod Njalsgade, en anden bekæmper det gamle ’Mødestedet’, mens en tredje knokler på at nedkæmpe betonen som udgør et stykke af bagsiden.

Nedrivning frem til semesterstart

Ifølge Fakultetsnyt fra Humaniora skal 10.500 ton beton køres væk som følge af nedrivningen.

Genanvendelsesgraden på materialerne fra nedrivningen skulle være så høj som 96 procent.

Det indvendige areal af Gamle KUA udgjorde 30.000 kvadratmeter, og nedrivningen begyndte så småt i marts 2010. De store gravemaskiner har efter planen otte uger i tiden frem til semesterstart 1. september 2010 til at få Gamle ‘røde’ KUA til at forsvinde.