Forårsfestival: KU er mere end et fælles varmesystem

FÆLLESSKAB - Hele universitetet er inviteret til forårsfestival den 9. maj. Målet er at dyrke fællesskabet på tværs af fag, fakulteter, ansatte og studerende.

Hvorfor skal vi ha’ en forårsfestival? Vi har jo årsfesten i november, men der er højst en håndfuld studerende, og stemningen er behørigt stillesiddende – med dronning, dignitarer, kapper og klassisk musik.

Vi har også DHL-stafetten i Fælledparken. Men er det ikke undtagelsen, at man løber eller spiser grillpølser med andre, end dem man kender i forvejen – fra kontoret eller instituttet?

Vi skal have en forårsfestival, fordi vi skal dyrke fællesskabet på tværs af fag og fakulteter, ansatte og studerende. Et så stort og bredt universitetet som KU har brug for at dyrke en fælles identitet.

Rektor for Chicago-universitetet, Robert Hutchins, beskrev engang det moderne universitet som nogle spredte institutter, kun holdt sammen af et fælles varmesystem. Det er vist en minimumsdefinition, som vi nok kan udvide. For selv så stort og bredt et universitet som KU har en fælles identitet.

Store musiknavne og tacklinger på grønsværen

Nu er vi i fuld gang med at sammensætte et program, der gerne skulle appellere til alle universitetets særheder. I den nørdede ende er der Science & Cocktails, hvor studerende og forskere mødes over videnskab, musik og kunst.

I den jordnære ende kan du selv uddele tacklinger, når KU’s fodboldmesterskab skal afgøres på grønsværen. Eller du kan være med, når vinderen af den største bordfordboldturnering i universitetets historie findes.

Det hele indhylles i tonerne af alt fra klassiske strygere til Den Sorte Skole, Analogik, Tue Track, Specktors. Østkyst Hustlers og mange, mange flere.

Vi ses til festival på Nørre Campus den 9. maj 2014!

Følg festivalen på facebook