Få en fugtig sludder med Nicolai Wammen

MINISTERIEL BARTENDER - Europaminister Nicolai Wammen skænker øl på Studenterhuset for at fejre udvekslingsprogrammet Erasmus's 25 års-dag med nogle af de 2,5 millioner studerende, der har haft glæde af det.

ERASMUS er en tillempet forkortelse for (EuRopean Community Action Scheme for the Mobility of University Students). Med navnet Erasmus (der er et såkaldt backronym på engelsk, fordi forkortelsen skulle ligne navnet, ikke omvendt) ærer EU den store humanist og renæssancefigur Erasmus af Rotterdam.

Ministeriet lover at europaminister Wammen vil svare på spørgsmål og hænge ud med Studenterhusets gæster, mens han passer sine almindelige udskænkningspligter.

Det danske EU-formandsskab har også arrangeret en forelæsningsrække, der kan følges på nettet i EU-formandsskabets online universitet.

chz@adm.ku.dk