Berigtigelse: Ingen tyfus på kollegium

RYGTER – Universitetsavisen havde ikke styr på fakta i historien om et tyfus-udbrud på Regensen. Vi beklager.

En fjer kan godt blive til fem høns, og 15 kilder kan godt have fået den samme historie galt i halsen. Vi skrev tidligere i dag, at der er konstateret tyfus hos kæresten til en beboer på det gamle kollegium Regensen. Men det var en and.

Kæresten til den angiveligt tyfusramte har henvendt sig til Universitetsavisen, og han forklarer sagens rette sammenhæng:

»Det forholder sig sådan, at min kæreste ikke har fået konstateret tyfus. Hun har tidligere haft sygdommen, og derfor var der frygt for, at den kunne være vendt tilbage, men prøverne viser, at der ikke var tale om tyfus.«

Mens lægerne undersøgte, hvad den syge fejlede, blev beboerne på Regensen opfordret til at tage visse forholdsregler, så eventuel smitte kunne undgås. Disse forholdsregler og mistanken om den usædvanlige sygdom gav ophav til de rygter, der beklageligvis også i Universitetsavisens artikel blev præsenteret som fakta.

Vi beklager, at vi ikke fik tjekket historien hos den syge selv og hendes kæreste, undskylder og ønsker god bedring.